Rok z życia obiektów konferencyjnych

Konferencje w PolsceRozpoczął się czas wakacyjny, okres słodkiego lenistwa i licznych wypraw – jednak nie dla każdego. Dla branży hotelarskiej okres letni jest czasem wzmożonej pracy, gdyż nadszedł tzw. „sezon”. A jak radzą sobie te obiekty przed sezonem i po nim?

Zanim rozpocznie się sezon

W tym czasie panuje przysłowiowa „cisza przed burzą”, chociaż w ostatnich czasach widać wzrost zainteresowania społeczeństwa propozycją obiektów hotelowych nawet w tym czasie. Przyczyniły się do tego m.in. zmiany kulturowe i organizacyjne w firmach. Atutem są także niższe niż w sezonie koszty wynajęcia pokoju i skorzystania z oferowanych przez ośrodek usług. Modne ostatnio stały się kupony ze zniżkami zapewniające nawet ponad 10%-owe upusty, do wykorzystania zarówno przed sezonem jak i w sezonie.

W sezonie

Sezon trwa stosunkowo krótko, ponieważ obejmuje głównie okres wakacyjny, ale za to wymaga naprawdę wytężonej pracy. Hotele na mazurach, obiekty konferencyjne w górach, ośrodki konferencyjne nad morzem i pozostałe obiekty wczasowe przeżywają w tym okresie prawdziwe oblężenie a na ich konta trafiają niemałe sumy pieniędzy.

Gdy sezon się skończy

Wydawać by się mogło, że po sezonie również zapanuje spokój. Nic bardziej mylnego. Mało który właściciel obiektu hotelowego byłby w stanie pozwolić sobie na zamknięcie interesu i ponowne jego otwarcie w sezonie. Nawet po sezonie trzeba opracować celną strategię, która przyciągnie klientów. Najprostszą metodą jest urządzanie wesel, zabaw karnawałowych, ostatków czy balów sylwestrowych. Obecnie powszechna stała się chwilowa zamiana ośrodka na obiekt rekreacyjno-wczasowy, oferujący możliwość organizacji uroczystości czy spotkań biznesowych. W obecnych czasach obiekty konferencyjne udostępniają w pełni wyposażone sale konferencyjne. Przygotowując konferencje, szkolenia, zebrania i inne spotkania biznesowe warto zadbać o specjalne rozrywki dla gości tak aby mogli oni zarazem popracować i jednocześnie się odprężyć.

Wniosek

Korzyści ze zorganizowania uroczystości czy zebrania w takim obiekcie osiąga zarówno jedna jak i druga strona. Firmy budują własny, korzystny wizerunek w otoczeniu, a obiekty korzystają po pierwsze w czasie przeprowadzania uroczystości i po drugie w przyszłości gdy przynajmniej część gości wróci tam z innymi osobami czy rodzinami. Stąd liczba tego typów obiektów w Polsce wciąż wzrasta, zarówno w popularnych regionach wczasowych jak i mniejszych miejscowościach.

Ostatnio dodano z tej kategorii:

10 sposobów na organizację konferencji z sukcesem

10 sposobów na organizację konferencji z sukcesem

Każda konferencja definiowana jest jako zebranie grupy osób w celu omówienia określonych zagadnień. Współcześnie jednak konferencje to coś więcej niż tylko firmowe spotkania. Pełnią one niezwykle istotną rolę w kreowaniu...
Idealne Miejsce na Konferencję

Idealne Miejsce na Konferencję

Konferencje zazwyczaj kojarzą się z elitarnym spotkaniem najważniejszych przedstawicieli z danej dziedziny: politycznej, badawczej czy handlowej jak również z kilkugodzinnymi i częstymi wystąpieniami, bez żadnych dodatkowych atrakcji w czasie wolnym....
MARKETING HOTELU między rozumem a koniecznością.

MARKETING HOTELU między rozumem a koniecznością.

Skuteczne rozwiązania Jedno z najciekawszych szkoleń branży hospitality uzupełnione o najnowsze trendy i rozwiązania marketingu obiektów hotelowych i gastronomicznych  potrzebne do stworzenia efektywnego, wielokanałowego planu marketingu. DĘBOWIEC koło Jasła – 21 lutego...