Home Artykuły Luksusowy hotel – co powienien mieć w swojej ofercie?

Luksusowy hotel – co powienien mieć w swojej ofercie?

7 min read

Pobyt w luksusowym, eleganckim hotelu potrafi znacząco podnieść rangę organizowanego wyjazdu. Czy to konferencja służbowa, przyjęcie rodzinne czy wyjazd weekendowy, doświadczenie choć odrobiny luksusu, dobrej obsługi, wyśmienitego jedzenia i niecodziennego komfortu z pewnością sprzyja tworzeniu dobrych wspomnień, nawiązywaniu nowych relacji czy podpisywaniu ważnych kontraktów. Pod pojęciem luksusu można rozumieć jednak bardzo wiele, a każdy nieco inaczej interpretuje jego definicję. Co powinno więc znaleźć się w ofercie dobrego, luksusowego hotelu?

Szeroki wybór pokoi

Dogodna lokalizacja w centrum miasta, a może spokojny hotel na zaciszu? Ile osób, tyle wymagań i często trudno spełnić oczekiwania wszystkich. Choć wiele luksusowych hoteli operuje w samym sercu miasta lub dobrze zorganizowanej pod względem komunikacji przestrzeni, nic nie stoi na przeszkodzie, by jego oferta trafiała w gusta także tej drugiej grupy. Przestronne tarasy, atrakcyjne widoki, i klasyczna oprawa wnętrz sprawiają, że nawet najbardziej wymagający uczestnicy firmowej konferencji będą dobrze wspominali wyjazd w delegację. Luksusowy hotel to miejsce, w którym ilość pokoi pozwala na to, by goście decydowali o tym, w którym zostaną zakwaterowani. Jedno, dwu, czy trzyosobowe pokoje i apartamenty to podstawa dobrze zaprojektowanej przestrzeni hotelowej.

Posiadanie wielu pokoi hotelowych w różnych konfiguracjach pozwala na efektywniejsze zarządzanie obłożeniem.

Dogodna lokalizacja

Powracając do kwestii umiejscowienia hotelu na mapie miasta, te najbardziej luksusowe zwykle oferują przede wszystkim komfortowe połączenie ze strategicznymi punktami transportowymi. Dobry hotel nie powinien mieścić się na obrzeżach, z których dojazd do centrum zajmuje godzinę czasu, ale nie musi koniecznie mieścić się w samym rynku. Istotną kwestią odnośnie lokalizacji luksusowego hotelu jest jego umiejscowienie względem dodatkowych atrakcji uznanych za rozrywkę klasy premium. Mowa tu na przykład o polach golfowych czy kortach tenisowych, które z pewnością zainteresują potencjalnych klientów tego typu hoteli. Im łatwiejszy dostęp do tego typu atrakcji, tym większa szansa na przyciągnięcie klientów biznesowych, którzy często właśnie na korcie czy polu rozwiązują ważne problemy firmowe.

Dostęp do udogodnień

Luksusowy hotel to miejsce spotkań wielu ważnych osobistości, korporacyjnych konferencji i firmowych bankietów. Z tego też powodu dostęp do szybkiego Internetu, dużych sal konferencyjnych z pełną infrastrukturą techniczną, eleganckiej restauracji czy baru z drogim alkoholem to podstawa. O czym pamiętać organizując tego typu przestrzenie? Przede wszystkim o obowiązkowych zestawach nagłośnieniowych, projektorach, tablicach, monitorach i wszystkim, z czego mogą chcieć skorzystać klienci biznesowi. Co ważne, i tu klient powinien mieć możliwość wyboru. Konferencje mogą być organizowane dla kilku przedstawicieli firmy, ale też dla dużego grona odbiorców, przez co konieczne jest zapewnienie co najmniej kilku różnych sal konferencyjnych na terenie hotelu.

Nowoczesne hotele mają w swojej ofercie nie tylko pokoje i hotelową restaurację. Dzisiejszy gość jest bardzo wymagający i oczekuje dodatkowych atrakcji a także możliwości aktywnego spędzania wolnego czasu.

Kolejną kwestią jest wspomniany już dostęp do restauracji. Tu liczy się przede wszystkim menu, które nawet serwując tradycyjną kuchnię polską powinno zawierać dużą różnorodność potraw dopasowanych do profili smakowych klientów z całego świata. Luksus kojarzy się większości z elegancją, prostotą i brakiem nadmiernego bałaganu wizualnego. Wartości te powinny zostać przeniesione także do restauracji, gdzie profesjonalna i zawsze dostępna obsługa jest w stanie sprawnie i elegancko zastawić stół dla dużego grona gości, zaproponować najlepsze pozycje z menu czy opracować wraz z klientem zupełnie nową koncepcję menu na organizowaną w hotelu imprezę okolicznościową.

Możliwość organizacji wesel i innych uroczystości

Choć nie każdy luksusowy hotel może pochwalić się tego typu usługami, większość z nich posiada specjalnie przygotowane sale balowe idealne do organizacji wesela, studniówki czy imprezy organizacyjnej dla pracowników firmy. Z dostępnym na miejscu cateringiem, zawsze elegancko przygotowaną przestrzenią i możliwością przenocowania gości, hotele stanowią dziś jeden z najlepszych ośrodków do organizacji tego typu zabaw. Tylko te luksusowe są jednak w stanie zapewnić ci wysoki standard obsługi, dzięki któremu każda impreza będzie niezapomniana dla każdego jej uczestnika.

Więcej podobnych
Załąduj więcej z kategorii Artykuły

Sprawdź również

Cypr czy La Gomera? Na których plażach można się naprawdę zrelaksować?

Cypr to bajeczne plaże, La Gomera jest raczej znana z ich braku. Sprawdzamy, jak faktyczni…