Złoty Standard w Obsłudze Klienta. Pierwsze certyfikaty

ZS_wreczenie

ZS_wyroznieniRysunek1

Pierwsza tura programu Złoty Standard zakończyła się 30 czerwca br. certyfikacją 23. hoteli i obiektów hotelowych w Polsce, które uzyskały najwyższą ocenę w audycie jakości obsługi gościa.

„Złoty Standard w Obsłudze Klienta – wdrażanie innowacji i dyfuzja dobrych praktyk w hotelarstwie i gastronomii”

Wyróżniono pierwsze obiekty świadczące usługi hotelarskie, które wzięły udział w I turze programu Złoty Standard w Obsłudze Klienta – wdrażanie innowacji i dyfuzja dobrych praktyk w hotelarstwie i gastronomii zakończonej 30 czerwca 2011r. Do tego czasu w programie, mającym na celu doskonalenie procesu obsługi gościa, udział wzięło 45 obiektów spełniających kryteria MŚP. Z tej grupy, wymagania związane z uzyskaniem certyfikacji Złoty Standard w Obsłudze Klienta dotyczące poziomu jakości obsługi w poszczególnych obszarach działalności, spełniło 23 przedsiębiorstw świadczących usługi hotelarskie. Podmioty te zostaną wyróżnione certyfikatem Złoty Standard i prawem do posługiwania się godłem programu. One też w największym stopniu skorzystają z szerokich działań promocyjnych, jakie zapewnia realizator programu. W szczególności będą promowane jako wzór najlepszych praktyk branżowych w mediach ogólnopolskich i podczas organizowanych konferencji. Obiekty, w których należy wprowadzić niewielkie usprawnienia, tak aby mogły stać się modelowymi w zakresie standardu obsługi, otrzymały promesy uzyskania certyfikacji Złoty Standard w Obsłudze Klienta.




Pozytywny odzew ze strony beneficjentów programu przekroczył oczekiwania organizatorów. Osoby zarządzające obiektami świadczącymi usługi hotelarskie potwierdzają potrzebę wdrożenia innowacji rekomendowanych im przez audytorów. Uczestnicy są zgodni, że przedsiębiorstwa świadczące usługi hotelarskie na najwyższym poziomie powinny być szczególnie promowane, a jakość obsługi klienta powinna być jedną z głównych wytycznych do budowania przewagi konkurencyjnej. Cele i założenia programu Złoty Standard doskonale wpisują się w te oczekiwania. Dotychczasowa realizacja programu pokazała również, że wśród menedżerów hoteli występuje znaczące zainteresowanie możliwością podniesienia kwalifikacji personelu.


Lista hoteli wyróżnionych w I turze programu:

- Hotel Łysoń, Inwałd, woj. małopolskie, www.parkhotellyson.pl

- Hotel Planeta, Brzesko, woj. małopolskie, www.hotel.planetabrzesko.com.pl

- Hotel 4 Pory Roku, Krynica-Zdrój, woj. małopolskie, www.4pory.pl

- Hotel ArtNikifor, Krynica-Zdrój, woj. małopolskie, www.nikifor.pl

- Modrzewie Park Hotel, Szczawnica, woj. małopolskie, www.mparkhotel.pl

- Ośrodek Usług Hotelarskich Redyk, Ząb, woj. małopolskie, www.redyk.pl

- Hotel Azyl, Kąty Wrocławskie, woj. dolnośląskie, www.hotelazyl.pl

- Centrum Dikul Hotel, Wrocław, woj. dolnośląskie, www.dikul.pl

- Pałac Wojanów, Wojanów, woj. dolnośląskie, www.palac-wojanow.pl

- Pałac Staniszów, Staniszów, woj. dolnośląskie, www.palacstaniszow.pl

- Dwór Elizy, Długopole-Zdrój, woj. dolnośląskie, www.dwor-elizy.pl

- Hotel Szafran, Czeladź, woj. śląskie, www.hotelszafran.pl

- Hotel Resort & Vine SPA META, Szczyrk, woj. śląskie, www.meta-hotel.pl

- Centuria Wellness & SPA, Ogrodzieniec, woj. śląskie, www.hotelcenturia.pl

- Hotel Fero-Lux, Krzyżowa, woj. śląskie, www.ferosystem.pl

- Hotel Elbrus, Szczyrk, woj. śląskie, www.hotel-elbrus.pl

- Hotel Kotarz, Brenna, woj. śląskie, www.kotarz.com

- Manor House (Pałac Odrowążów), woj. mazowieckie, www.manorhouse.pl

- Hotel Boss, Warszawa, woj. mazowieckie, www.hotelboss.pl

- Hotel Masovia, Giżycko, woj. warmińsko- mazurskie, www.hotelmasovia.pl

- Hotel Iskierka, Mielec, woj. podkarpackie, www.hoteliskierka.com.pl

- Villa Bohema, Kazimierz Dolny, woj. lubelskie, www.villabohema.pl

- Centrum Hotelowo-Konferencyjne Witek, Modlnica, woj. małopolskie, www.hotelwitek.pl



Nowa certyfikacja w branży hotelarskiej

Od dawna miarą standardu hotelu czy restauracji jest liczba gwiazdek lub zdobyte certyfikacje branżowe. Dla wielu podmiotów najwyższym wyróżnieniem pozostaje jednak uznanie klientów – nie bez przyczyny: ich opinie uchodzą za najbardziej wiarygodne, a przez to najskuteczniej wspierają promocję usług

Czy znamy oczekiwania klientów? Czy zaspakajamy je w sposób wystarczający? Jak klienci postrzegają naszą markę? Czy podejmowane przez nas działania organizacyjne, komunikacyjne i promocyjne mają szansę powodzenia?

Projekt „Złoty Standard w Obsłudze Klienta” wprowadza nową certyfikację do polskiej branży hotelarskiej. Złoty Standard ma na celu wdrażanie innowacji i promocję dobrych praktyk w obiektach hotelowych w Polsce. Projekt zakłada przeprowadzenie bezpłatnej procedury audytu w grupie 250 podmiotów. Audyt każdorazowo zakończy przedstawienie raportu i wytycznych w zakresie wzorcowych praktyk usługowych, organizacyjnych i komunikacyjnych respektujących preferencje klientów. Beneficjenci projektu zyskają certyfikację i godło promocyjne Złoty Standard.

Projekt realizowany będzie do września 2012 roku. Otwarty nabór uczestników trwa od połowy kwietnia br. Szczegóły dotyczące projektu znajdują się na stronie internetowej www.zlotystandard.info


Informacje dla mediów:

Paweł Sikora, Rzecznik Projektu, e-mail: p.sikora@zlotystandard.info, tel. 883 357 212.

Konsultanci projektu:

Sylwia Nowak, e-mail: s.nowak@zlotystandard.info, tel. 32 763 27 71 lub 883 357 213,

Sławomir Pytel, e-mail: s.pytel@zlotystandard.info, tel. 32 763 27 70 lub 883 357 210,

Marta Sitko, e-mail: m.sitko@zlotystandard.info, tel. 32 763 27 72 lub 883 357 209.