Pościel do hotelu – jak wybrać najlepszą?

Double bed in hotel room. Accommodation

Rozpoczęcie sezonu zimowego to dla właścicieli hoteli i pensjonatów dobra okazja, by zrobić przegląd pościeli i wymienić te komplety, które już się zużyły. Na co zwrócić uwagę podczas kupna konfekcji pościelowej do obiektu noclegowego?

W badaniu przeprowadzonym w 2015 roku przez portal Hotel.de dotyczącym czystości hoteli w różnych krajach Polska zajęła wysokie, czwarte miejsce.[1] Wyprzedzają nas, choć nieznacznie, Słowacy, Bułgarzy i Szwajcarzy. Czystość hotelu, choć nie zawsze wymieniana jest na pierwszym miejscu wśród zalet hoteli (zdecydowanie częściej najpierw wspominamy o życzliwej obsłudze) jest niezmiernie ważna. Choćby dlatego, że jeśli hotel czy pensjonat zostanie kilkukrotnie oceniony jako niezbyt dbający o czystość, to może się negatywnie odbić na liczbie gości. Poza regularnym sprzątaniem, odkurzaniem, myciem okien i podłóg, trzeba zadbać także o nieskazitelnie czystą pościel i materace w każdym pokoju przeznaczonym dla gości. Dlatego tak ważne jest, by regularnie kontrolować ich stan, a pretekstem do kontroli mogą być szczególnie okresy zwiększonego zainteresowania noclegami – na przykład przerwa świąteczna, ferie zimowe czy wakacje.

Pościel w standardzie hotelowym – czyli jaka?

Na całym świecie przyjęło się, że pościel hotelowa musi być elegancka, a najpopularniejszym kolorem kompletów pościelowych jest biel. Zaopatrzenie w białe komplety pościelowe nie tylko pozwala trzymać się standardów, ale także ułatwia utrzymanie pościeli w czystości (wszystkie zabrudzenia są doskonale widoczne). Warto również pamiętać, że pościel zmienia się codziennie lub co trzy dni (w zależności od kategorii, a więc liczby gwiazdek hotelu lub życzenia gości), a to sprawia, że pościel hotelowa jest prana znacznie częściej niż ta wykorzystywana w domu. Podczas wybierania pościeli do hotelu czy pensjonatu trzeba mieć to na uwadze i wybierać przede wszystkim produkty uznanych producentów przeznaczone właśnie do wykorzystania w hotelach. Taka pościel jest bardziej trwała i wytrzymała niż komplety pościeli sprzedawane z myślą o użytku domowym. To, że pościel w hotelu powinna być biała, nie oznacza wcale, że musi być nudna. W ofertach producentów konfekcji pościelowej są białe komplety z ciekawymi wzorami (np. w satynowe pasy czy żakardowe wzory florystyczne – można je obejrzeć na stronie http://www.mabotex.pl). A na co zwrócić uwagę kupując poszwy, poszewki na poduszki oraz prześcieradła? Przede wszystkim na to, z jakiej tkaniny zostały wykonane. Najlepszym wyborem jest wysokogatunkowa bawełna, o ciężarze 150-160 g/m2. Taka tkanina nie tylko jest przyjemna w dotyku (a to ważne dla gości), ale także jest wytrzymała i dobrze znosi wielokrotne prania (co z kolei jest istotne dla właściciela hotelu).

Detale ważne dla gości

Pościel, jaką zastają goście w pokoju hotelowym powinna być nieskazitelnie czysta – to nie budzi wątpliwości. Bez zarzutu jeśli chodzi o czystość musi być także pokrowiec na materac, choć pozornie go nie widać, gdy łóżko jest pościelone. Ale nie wszyscy właściciele hoteli przywiązują wagę do tego, by regularnie wymieniać nie tylko poszewki, ale i same kołdry, poduszki i materace. Kupując nową pościel warto zwracać uwagę na to, by można było ją prać mechanicznie bez narażania na utratę jej właściwości (sprężystość, miękkość, neutralność alergiczna). Wielu polskich producentów oferuje pościel w jakości standard (dla mniej wymagających klientów) i komfort – te oznaczenia pomogą dokonać odpowiedniego wyboru pościeli dostosowanej do standardu hotelu czy pensjonatu. Parametry, na jakie trzeba zwracać uwagę podczas zamawiania pościeli to nie tylko odpowiednie wymiary, ale też ilość wypełnienia w poduszkach czy kołdrach – im więcej puchu (naturalnego lub sztucznego) w poduszce czy kołdrze, tym większe wrażenie komfortu wywołamy u naszych gości. To detale, ale właśnie one decydują o tym, że polskie hotele uważane są za jedne z najczystszych w Europie.   [1] Źródło: http://www.tourism-review.pl/slowackie-hotele-sa-najczystsze-w-europie-news4685#F5mv0JyE4L6l0FYP.99

Komentarze:

Ostatnio dodano z tej kategorii:

Kolejnych 87 laureatów godła “Złoty Standard”

Kolejnych 87 laureatów godła “Złoty Standard”

Kolejnych 87 obiektów hotelarskich wyróżniono godłem "Złoty Standard". Uroczystość wręczenia certyfikatów odbyła się 13 listopada br. w Warszawie i zgromadziła blisko 200 menedżerów hotelarstwa oraz przedstawicieli organizacji branżowych Zgromadzonym oczekującym na...
Plebiscyt Best Hotel Award 2012 Zakończony

Plebiscyt Best Hotel Award 2012 Zakończony

Już po raz drugi w branży hotelarskiej zostały przyznane nagrody Best Hotel Award 2012 organizowane przez firmę Global Hotels & Travels - właściciela serwisów rezerwacyjnych online z największa w Polsce...
Raciborskie NAJ

Raciborskie NAJ

NAJwiększa z możliwych pomyłka przydarzyła się Morawianom, którzy w 1108 roku mieli bronić grodu raciborskiego przed wojami księcia Bolesława Krzywoustego, który w tym czasie polował w lasach pod Koźlem. Widząc...