Kolejne hotele ozłocone

ZS_otwarcie_II

ZS_wreczenie_IIZS_wyroznieni_IIZS_logo

21 marca br. w siedzibie tygodnika „Polityka” wyróżniono kolejne obiekty hotelowe godłem „Złoty Standard”. Certyfikację najwyższej jakości obsługi gościa posiada już w sumie 78 lokalizacji

Uroczysta gala zgromadziła blisko 100 reprezentantów laureatów, przedstawicieli mediów oraz organizacji branżowych. Wydarzenie nie tylko służyło wręczeniu nośników wyróżnienia (certyfikatów i tablic na elewację), ale i miało charakter szkoleniowy. Zamiarem organizatorów była propagacja najlepszych standardów obsługi gości hotelowych.

- Każdy z obiektów hotelowych uhonorowany certyfikatem i godłem „Złoty Standard” realizuje w praktyce postulat „gość jest najważniejszy” – podkreśla Regina Berdy, dyrektor programu „Złoty Standard”. – To modelowe hotele, które zapewniają nie tylko wysoki komfort pobytu, ale także przyjazny, serdeczny klimat. To hotele, które szczególnie dbają o swoich gości, i jak pokazują statystyki, skutecznie zachęcają ich do powrotu.

W części merytorycznej konferencji głos zabrali przedstawiciele zarówno organizacji branżowych, jak i eksperci z zakresu zarządzania i marketingu. Po zwięzłym wstępie organizatorów, podczas którego przedstawiono kryteria oceny obiektów, głos zabrał Dominik Jung, prezentując potencjał, szanse i zagrożenia polskich hoteli w kontekście EURO 2012. Kolejne wystąpienia dotyczyły niuansów zarządzania obiektem – w programie nie zabrakło treści dotyczących systemów rezerwacyjnych (Sylwia Huber, expressbooking.com), sprzedaży usług (Tomasz Chojnacki, Profitroom), marketingu (Nina Koszyka, ESC S.A.). W ostatniej części spotkania skoncentrowano się na przedstawieniu propozycji programów promocyjnych i dotacyjnych.

Wydarzeniu towarzyszyła publikacja na temat programu „Złoty Standard” i jego laureatów w tygodniku „Polityka”.

Laureaci godła „Złoty Standard”

Poniżej prezentujemy listę najnowszych laureatów programu:

Art Hotel

Businessman Institute

Dom Pracy Twórczej i Rozwoju

Dwór Chotynia

Dwór Dwikozy

Dwór Kaliszki

Dwór Sześć Dębów

Gościniec Pod Zielonym Jajem

Hotel 77

Hotel Amax

Hotel Andersia

Hotel Arsenal Palace

Hotel Arte

Hotel Artus

Hotel Badura

Hotel Biały Kamień

Hotel Centrum

Hotel Court

Hotel Delta

Hotel Dolina Charlotty

Hotel EUROPA

Hotel Fryderyk

Hotel Galaxy

Hotel Jaworowy Dwór

Hotel Kormoran

Hotel Król Kazimierz

Hotel Księcia Józefa

Hotel Logos

Hotel Łeba

Hotel Masuria

Hotel Willenium

Hotel Młyn

Hotel Novum

Hotel Piast-Roman

Hotel Pod Orłem

Hotel Podkowa

Hotel Sękowski

Hotel Tęczowy Młyn

Hotel Villa Baltica

Hotel Villa Sedan

Hotel Wieniawa

Hotel Zamkowy

Krynicka Koliba

Pałac Galiny

Pałac Kotulińskich

Pałac Monbijou

Parkhotel Vienna

Pensjonat Pod Samowarem

Restauracja Carska

Rezydencja Terra Sudeta

Willa Stary Zdrój

Hotel Słoneczny Młyn

Szara Willa

Villa Elise Park Pension

Wymienione wyżej obiekty uzupełniają listę dotychczas wyróżnionych:

Hotel Łysoń

Hotel Planeta

Hotel 4 Pory Roku

Hotel ArtNikifor

Modrzewie Park Hotel

Ośrodek Usług Hotelarskich Redyk

Hotel Azyl

Centrum Dikul Hotel

Pałac Wojanów

Pałac Staniszów

Dwór Elizy

Hotel Szafran

Hotel Resort & Vine SPA META

Centuria Wellness & SPA

Hotel Fero-Lux

Hotel Elbrus

Hotel Kotarz

Manor House

Hotel Boss

Hotel Masovia

Hotel Iskierka

Villa Bohema

Centrum Hotelowo-Konferencyjne Witek

***

Ogólnopolski program oceny jakości obsługi gościa „Złoty Standard w Obsłudze Klienta” ma na celu wdrażanie innowacji i promocję dobrych praktyk w obiektach hotelowych w Polsce. W ramach programu bezpłatnie przeprowadzane są kompleksowe audyty, których celem jest dostarczenie menedżerom informacji kluczowych dla rozwoju ich firm, w tym:

a) raportów obrazujących pozycję jednostki na tle branży w obszarach badanych w trakcie audytu, tj.

- obsługa klienta (standardy obsługi recepcyjnej i parkingowej, obsługa w punkcie gastronomicznym, czynności w zakresie pielęgnacji obiektu, procedura informowania klienta, procedura zakwaterowania i wykwaterowania),

- działania marketingowe (oznakowanie obiektu, stosowane środki informacji i promocji, współpraca z systemami rezerwacji hotelowej, organizacja w zakresie pozyskiwania klientów kluczowych),

- polityka cenowa i promocje cenowe,

- budowanie potencjału organizacji (rekrutacja i doskonalenie kadr, systemy motywacyjne),

b) rekomendacji usprawnień opartych na danych zgromadzonych podczas audytu,

c) przykładów dobrych praktyk – jednostek najwyżej ocenionych spośród objętych audytem podmiotów.

Dodatkowo program zapewnia bezpłatną promocję jednostek najwyżej ocenionych lub najlepiej wdrażających rekomendowane innowacje. Składają się na nią publikacje w ogólnopolskich mediach ekranowych oraz drukowanych, ekspozycja podczas ogólnopolskich wydarzeń specjalnych oraz działania wizerunkowe (laureaci otrzymują do dyspozycji nośniki godła „Złoty Standard”).

Program realizowany będzie do września 2012 roku. Otwarty nabór uczestników trwa od połowy kwietnia zeszłego roku. Udział w programie jest w całości finansowany ze środków Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.

Szczegóły dotyczące certyfikacji „Złoty Standard” znajdują się na stronie internetowej programu pod adresem: www.zlotystandard.info