Jaki standard powinien zapewniać hotel 5-gwiazdkowy?

_awka_cmentarna_bez_oparcia_1-32325-xs

lawka_ogrodowa_stalowa_fiemar-42802-xszdjecie-najlepiej-pokazujace-kolor-desek-czerwiec-2014lawka-przy-sciezce-na-osiedlu-zakupiona-przez-wspolnote

Standaryzacja hoteli według skali gwiazdkowej powinna dać klientom jasną informację o tym, jakich usług powinni oczekiwać od danego obiektu. Warto wiedzieć, jakie kryteria decydują o przyznaniu hotelowi najwyższej w Polsce kategorii 5-gwiazdkowej. Wielkość pokoi Każdy hotel zapewnia swoim gościom pokoje dwuosobowe, będące standardem hotelowym. Powinny one być przestronne i wygodne dla klientów. W hotelach 5-gwiazdkowych pokój jednoosobowy musi mieć co najmniej 14 mkw powierzchni, dwuosobowy – 18 mkw, a apartament około 50 mkw. Mianem apartamentu określa się pokoje co najmniej z dwoma pomieszczeniami – sypialnią i pokojem dziennym.

Z reguły pokoje dwuosobowe powinny być wyposażone w podwójne łóżko małżeńskie lub dwa osobne łóżka pojedyncze, biurko, lustro, krzesło lub dwa, stolik kawowy, szafę i nocne szafki z lampkami. W hotelach pięciogwiazdkowych każdy pokój ma swoją łazienkę. W hotelu jest centralna klimatyzacja, wszędzie istnieją zabezpieczenia przeciwpożarowe, telefon oraz instalacja RTV. Części wspólne i parking Klasyfikowany w ramach 5 gwiazdek hotel musi mieć parking strzeżony, gdzie każdemu pokojowi odpowiada jedno miejsce na parkingu. Powinien dysponować garażami dla indywidualnych gości. Z podjazdu do hotelu powinno się wchodzić bezpośrednio do holu recepcyjnego. Konieczne jest przystosowanie wjazdu do potrzeb osób niepełnosprawnych i wygodnego wwożenia bagażu na kółkach. Na zewnątrz hotel musi być oświetlony i otoczony utwardzoną nawierzchnią dojazdową. Kolejnym wymogiem jest oddzielne wejście do holu gastronomicznego. Nad głównym wejściem i podjazdem do hotelu powinna znajdować się wiata chroniąca przed opadami atmosferycznymi. Otoczenie hotelu pięciogwiazdkowego powinno być zielone i sprzyjające wypoczynkowi na świeżym powietrzu. Dlatego właściciele takich obiektów stawiają na tarasach i w ogrodzie ławki ogrodowe, na których goście mogą wypocząć. Ławka ogrodowa, podobnie jak wszelkie inne elementy wyposażenia ogrodu, powinna być stabilna i estetyczna. Dobrze by było, gdyby hotel miał część gastronomiczną z możliwością spożywania posiłków na zewnątrz, jeśli tylko pogoda na to pozwala. Obsługa hotelowa i usługi W hotelach o wysokim standardzie zatrudnienie znajduje tylko wykwalifikowany personel, znający co najmniej dwa języki obce, w tym jeden biegle, jeśli chodzi o pracę w recepcji hotelowej. Obsługa powinna trzymać się najwyższych standardów, w przypadku kontaktu osobistego i telefonicznego z klientami. Hotel pięciogwiazdkowy może zapewniać usługi concierge, usługi biznesowo-konferencyjne, przechowalnię bagażu i depozyt, kantor, usługę budzenia o określonej godzinie czy inne, podobne punkty handlowo-usługowe znajdujące się na jego terenie.

Komentarze:

Ostatnio dodano z tej kategorii:

Kolejnych 87 laureatów godła “Złoty Standard”

Kolejnych 87 laureatów godła “Złoty Standard”

Kolejnych 87 obiektów hotelarskich wyróżniono godłem "Złoty Standard". Uroczystość wręczenia certyfikatów odbyła się 13 listopada br. w Warszawie i zgromadziła blisko 200 menedżerów hotelarstwa oraz przedstawicieli organizacji branżowych Zgromadzonym oczekującym na...
Plebiscyt Best Hotel Award 2012 Zakończony

Plebiscyt Best Hotel Award 2012 Zakończony

Już po raz drugi w branży hotelarskiej zostały przyznane nagrody Best Hotel Award 2012 organizowane przez firmę Global Hotels & Travels - właściciela serwisów rezerwacyjnych online z największa w Polsce...
Raciborskie NAJ

Raciborskie NAJ

NAJwiększa z możliwych pomyłka przydarzyła się Morawianom, którzy w 1108 roku mieli bronić grodu raciborskiego przed wojami księcia Bolesława Krzywoustego, który w tym czasie polował w lasach pod Koźlem. Widząc...