Hotel, pensjonat, a może kwatera prywatna? Który obiekt wybrać?

hotel1

OLYMPUS DIGITAL CAMERAhotel3

Słoneczne lato sprzyja wielu wyjazdom poza miejsce zamieszkania. Praktycznie każdy z nich, jeśli nie jest związany z odwiedzinami najbliższej rodziny, wymusza konieczność przenocowania w konkretnym miejscu. W tym względzie turyści mają olbrzymi wybór obiektów, mogą zatrzymać się w hotelu, pensjonacie, kwaterze prywatnej, lub w każdym innym miejscu, które taką możliwość oferuje. Jak dokonać najlepszego wyboru? Którą formę noclegu powinno się wybrać? Czego tego samego można oczekiwać po hotelu i pensjonacie?

Nie wszyscy potrafią wskazać najistotniejsze różnice, które odróżniają hotel od pensjonatu czy też pensjonat od domu wypoczynkowego, nie wiedzą też, czego można oczekiwać i wymagać od każdego z takich miejsc. Bardzo często najistotniejszą kryterium wyboru jest dla nich cena, za jaką można wynająć pokój. W zależności od warunków noclegu lub wypoczynku, rozbieżności te mogą być bardzo duże. Nie jest też regułą, że np. hotel będzie droższy i zapewni lepsze warunki niż pensjonat, wszystko będzie zależało od konkretnego obiektu oraz jego standaryzacji.

Rodzaj noclegu uzależniony jest najczęściej od miejsca wypoczynku, w miastach najczęściej poszukiwany jest hotel, natomiast w miejscowościach typowo turystycznych prym mogą wieść ośrodki wypoczynkowe czy też pensjonaty. Nie bez znaczenia są też możliwości finansowe oraz oczekiwania wobec takiego obiektu. Na hotel, czyli najbardziej komfortowe warunki, mogą pozwolić sobie zazwyczaj osoby nieco bardziej zamożne, natomiast ci, którzy szukają oszczędności wybiorą najtańsze ośrodki wypoczynkowe czy też kwatery prywatne. Ostatnio coraz częściej zaciera się różnica pomiędzy komfortem wypoczynku oraz jakością obsługi, np. w jeśli chodzi o pensjonaty, czy hotele w Polsce. Niemniej warto wiedzieć, czym każdy z tych obiektów powinien się charakteryzować, czego można się po nim spodziewać oraz czego można wymagać.

W przypadku hotelu określone są jasne zasady dotyczące zarówno obiektu, jak i obsługi. Dzięki standaryzacji, turysta powinien wiedzieć czego może oczekiwać po trzech czy czterech gwiazdkach. Każdy z hoteli powinien posiadać minimum 10 pokoi, jak również oferować odpowiednio szeroki zakres usług. Wybór renomy obiektu powinien być więc uzależniony od tego, czy szuka się wygodnego i taniego noclegu bez większych luksusów, czy też luksusowego miejsca, w którym będzie można skorzystać z wielu dodatkowych świadczeń. Już w jedno gwiazdkowym obiekcie obsługa powinna znać przynajmniej jeden język, jednak nie można liczyć na żadne wygody. Z każdą kolejną gwiazdką odwiedzający może liczyć na dodatkowe świadczenia. W przypadku trzech gwiazdek, w budynku powinna znajdować się już siłownia, SPA, a także dwie sale konferencyjne.

Również pensjonaty muszą dysponować minimalną liczbą pokojów, która wynosi 7, posiadają także kategoryzację według gwiazdek, nadawanych w zależności od wyposażenia, czy też zakresu świadczonych usług. Teoretycznie powinny więc zapewniać podobny standard usług jak hotele, choć czasem zdarza się, warunki pobytu odbiegają znacznie od tych, których oczekiwał turysta.

Niezależnie od standardu wybranego miejsca, warto wcześniej upewnić się, czy warunki, które oferuje taki obiekt są rzeczywiście takie, jak w opisie, jest to szczególnie ważne, gdy wyjeżdża się razem z rodziną i dziećmi, a większość takich szczegółów może zaważyć na udanym wypoczynku. Warto też dokładnie zapoznać się co oznacza np. każda gwiazda w hotelu i czego można się po niej spodziewać.

Komentarze:

Ostatnio dodano z tej kategorii:

Kolejnych 87 laureatów godła “Złoty Standard”

Kolejnych 87 laureatów godła “Złoty Standard”

Kolejnych 87 obiektów hotelarskich wyróżniono godłem "Złoty Standard". Uroczystość wręczenia certyfikatów odbyła się 13 listopada br. w Warszawie i zgromadziła blisko 200 menedżerów hotelarstwa oraz przedstawicieli organizacji branżowych Zgromadzonym oczekującym na...
Plebiscyt Best Hotel Award 2012 Zakończony

Plebiscyt Best Hotel Award 2012 Zakończony

Już po raz drugi w branży hotelarskiej zostały przyznane nagrody Best Hotel Award 2012 organizowane przez firmę Global Hotels & Travels - właściciela serwisów rezerwacyjnych online z największa w Polsce...
Raciborskie NAJ

Raciborskie NAJ

NAJwiększa z możliwych pomyłka przydarzyła się Morawianom, którzy w 1108 roku mieli bronić grodu raciborskiego przed wojami księcia Bolesława Krzywoustego, który w tym czasie polował w lasach pod Koźlem. Widząc...