Podróże motywacyjne to ważny element turystyki biznesowej, która w ciągu ostatnich lat znacząco zyskała na popularności. Z punktu widzenia pracodawców są one natomiast niezwykle skutecznym narzędziem służącym integracji oraz nagradzaniu pracowników.
Zalety wyjazdów motywacyjnych Wyjazdy motywacyjne na stałe już wdrożyły się w mechanizmy funkcjonowania wielu firm w Polsce, co jest zasługą ich licznych zalet jak m.in.:
- usprawnienie komunikacji w przedsiębiorstwie,
- zachęcanie pracowników do lepszej i bardziej wydajnej pracy,
- większy komfort pracy,
- poprawa wizerunku firmy.
Określenie potrzeb Pracodawca zawsze powinien pamiętać o tym, iż taki wyjazd to wyróżnienie dla pracowników, dlatego też szczególnej uwagi wymaga stworzenie listy uczestników. Warto zrobić rozeznanie odnośnie do np. preferowanych przez nich rozrywek i aktywności, co jest sporym ułatwieniem przy opracowywaniu programu wydarzenia. Pozwala to uniknąć niespodzianek, które dla pracowników mogą okazać się kłopotliwe. Ustalenie terminu i wybór miejsca Sukces wyjazdu motywacyjnego jest uzależniony od wielu czynników takich jak m.in. termin i miejsce. Weekend niekoniecznie jest dobrym rozwiązaniem, ponieważ pracownicy zazwyczaj wolą przeznaczyć go wyłącznie dla siebie i swoich bliskich. Poza tym taki termin mija się z istotą motywacyjnej podróży. Jeśli chodzi o miejsce, obecnie wybór jest naprawdę ogromny. Oferta hoteli adresowana do klientów biznesowych jest bogata, a przy wyborze najkorzystniejszej propozycji należy mieć na względzie:
- lokalizację obiektu,
- standard zakwaterowania,
- liczbę miejsc noclegowych,
- dodatkowe atrakcje,
- cenę.
Oczywiście klimat danego miejsca powinien być adekwatny do charakteru wyjazdu oraz upodobań uczestników. Transport Ważną kwestią jest także zorganizowanie transportu. W tym obszarze firmy praktykują różne rozwiązania, np. wynajem krótkoterminowy samochodów. Jest to usługa świadczona obecnie przez wiele firm takich jak np. Vanfleet. Największymi atutami omawianej opcji są m.in.:
- możliwość dopasowania warunków umowy do indywidualnych potrzeb klienta,
- opłaty ponoszone wyłącznie za rzeczywisty czas użytkowania pojazdów,
- duży wybór, jeśli chodzi o marki i modele.
Samodzielnie czy z zewnętrzną firmą? Pracodawcy bardzo często stają przed poważnym dylematem: zająć się organizacją wyjazdu we własnym zakresie czy powierzyć to profesjonalnej firmie specjalizującej się w tego typu usługach? Oba te warianty mają wiele zalet, aczkolwiek ten drugi wzbudza coraz większe zainteresowanie – zarówno ze względów formalnych, jak i czysto praktycznych. Firma, która zajmie się organizacją wyjazdu, powinna mieć odpowiedni staż oraz duże doświadczenie w realizacji podobnych przedsięwzięć.